Kikimosoly

Ezt az oldalt azért hoztam létre, hogy ötleteket adjak anyukáknak, hogy boldogan töltsék el a téli-nyári-tavaszi-őszi hétköznapokat gyermekeikkel. De a programokon, közös játékokon túl egyéb tapasztalataimat is szívesen megosztom minden érdeklődővel, válaszolok minden kérdésre, ami gyermekekkel kapcsolatos, hiszen 13 év alatt sok mindent megtanultam óvónőként és bébiszitterként, milyen is az élet onnantól kezdve, hogy megérkezett a várva várt apróság! :)

Friss topikok

  • Kikimosoly: @spakri: Köszönöm szépen! :) Jól esik! :) Biztosan állítom, hogy vannak hozzám hasonló gondolkodá... (2010.11.08. 23:11) Amikor máshogy bővül a család
  • mohikán76: Szia Kiki! Hajni vagyok!! :) Nagyon tetszik a blogod, szuper ahogy írsz, s abszolult te vagy, hum... (2010.09.24. 22:28) Házon kívüli kalandok
  • Dorota: @Kikimosoly: Szió! Köszönöm a kedves szavakat! Biztosan kérdezni fogok, amint adódik valami számo... (2010.09.01. 17:03) Beszoktatás, megszokás :)

Linkblog

A karácsony akkor szép...

2010.12.11. 20:40 - Kikimosoly

Kedves Olvasóim!

Két héttel az év talán egyik legjelentősebb ünnepe előtt nem maradhatok én sem csöndben :) Kell erről az eseményről kicsit gyerekbarát szempontból is beszélgetni!

Az oviban már lázasan készülünk az ünnepi műsorral, hiszen mi egy héttel a jeles nap előtt fogunk szerepelni: énekelni, verset mondani és közösen fenyőfát diszíteni. Szerencsére a gyermekeim nagyon élvezik a készülődést, öröm velük együtt dolgozni, jó látni az arcocskájukat, ahogy próbálják utánam mondani vagy énekelni az előírt anyagot. Hozzáteszem, duplán dolgozunk, hiszen a műsor java részét angolul fogjuk előadni. Ezzel együtt lelkesedésük töretlen és csillogó szemeikből könnyű erőt meríteni.

Természetesen ajándékkal is fogunk készülni: ezt az utolsó hétre hagytam, hogy mindig egy dologra tudjunk összpontosítani. Ha már a dalok és versek alapjai a fülükbe lett varázsolva, festegetés közben is lehet gyakorolni. De ami mindenek felett a legfontosabb ebben a készülődési időszakban, hogy tisztában legyenek a karácsonyi ünnep lényegével. Szerintem senkit nem lep meg a tény, hogy a gyerekek elég jelentős részének az ajándékozáson túl nem jelent többet ez az esemény. Pedig mennyi minden másról is szól! Ez persze nagyon érthető ebben az anyagias és külsőségekről szóló világunkban, én pont emiatt kérlek Benneteket arra, hogy fordítsatok figyelmet a karácsony ünnepének lényegére.

Beszélgessetek velük arról, ahogy én is tettem már, hogy valójában mit is ünneplünk ezen a napon! Kinek a születését? Hol született? Miért ott született? Kik látogatták meg a kis Jézust? És arról is, hogy ki is valójában Jézus. Persze, egy hároméves gyereknem nem kell hittudományi előadást tartani, de ma már szerencsére erről a témáról is megjelentek olyan szép és jól értelmezhető képes mesekönyvek, amik segítségével nagyon sokat adhatunk át gyermekünknek.

Fontos velük tudatni azt is, hogy ez az ünnep a családról szól. Beszélgessetek velük arról, hogy miért fontos az együttlét: a szeretet, az összetartozás kifejezése. És természtesen ezt is minden gyermek korának megfelelően, egyszerűen, könnyen érhetően.

Amikor én kisgyerek voltam, a 24-ét a Keresztszüleimnél töltöttem az Öcsémmel együtt, hogy a Szüleim nyogodtan készülhessenek az estére. Így minden a legnagyobb titokban valósulhatott meg otthonunkban, és amikor mi 6 óra körül hazamentünk, és a havas csizmát a kopogós lakkcipőre cseréltük, megszólalt egy csengettyű, ami azt jelezte, hogy beléphetünk a karácsonyfát rejtő, titokzatos fényekbe burkolt szobába! Felemelő érzés volt!!! A mai napig hálás vagyok érte, hogy hosszú éveken át így élhettem meg ennek az ünnepnek a varázsát. Arról nem is beszélve, hogy minden évben valóra vált álmok testesültek meg a fa alatt lévő ajándékokban.

Most, hogy már nagyobb vagyok :), együtt készülünk az ünnepre. De ezt ugyanúgy szeretem, ahogy a kisgyermekkori változatot. Az ünnep nem vesztett semmit az értékéből, csak most úgy élem meg, hogy jobban része vagyok a készülődésnek, az én kezem munkája is benne lesz az esti pompában és ragyogásban. Közben jó dolog emlékezni, nosztalgiázni, feleleveníteni a régi emlékeket.

Azért írtam Nektek a gyerekkori emlékeimről, mert boldogan emlékezem vissza rájuk és hálás vagyok értük!!!! Ebből kiindulva bíztatlak Titeket arra, hogy ameddig csak lehet, őrizzétek meg a karácsony titokzatosságát gyermekeitek előtt, de ha úgy érzitek, vonjátok be őket is a készülődésbe. Ez persze már megtörténhet az ünnep előtt is a közös sütéssel, vásárlással, csomagolással. És a közös tevékenységek közben ismét lehetőség nyílik arra, hogy beszélgessetek apróságotokkal, válaszoljatok az őket foglalkoztató kérdeskre és együtt hangolódjatok a szeretet ünnepére!

Boldog készülődést Mindannyiótoknak!!!!

üdv,

Kiki

A bejegyzés trackback címe:

https://gyerekekkel.blog.hu/api/trackback/id/tr302509721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása